In opdracht van Port of Rotterdam vervangt BAM Infra Nederland de gelijkvloerse kruisingen door een ongelijkvloerse kruising. Het Prinses Alexiaviaduct is essentieel voor zowel de verdere ontwikkeling van het gebied, als voor het verbeteren van de bereikbaarheid van de terreinen rondom de Prinses Alexiahaven.
BAM voert de werkzaamheden uit op een zo’n veilige en duurzaam mogelijke wijze, waarbij de reductie van CO2-uitstoot tijdens de uitvoering hoog in het vaandel staat.
Voor het volledige viaduct wordt er duurzame betonmengsel GROENR toegepast. Dit mengsel bevat minder cement en bestaat grotendeels uit natuurlijke grondstoffen. Een verwachte besparing van zo’n 595.000 kilo CO₂, wat gelijk staat aan 82 keer de wereld rondvliegen. Met GROENR laat BAM zien dat duurzaam bouwen niet ten koste hoeft te gaan van kwaliteit.
Afgelopen weekend heeft ZHBC b.v., in opdracht van BAM in een dubbele shift van 06.00 uur tot 18.30 uur ca. 1435 m³ GROENR beton verpompt, gestort en afgewerkt.
Tijdens de shiftwissel zorgde onze DJ voor de nodige ontspanning en menig verzoekje kwam luidkeels voorbij uit de speakers.
De aanvoer van het beton was prima geregeld door ‘Albeton’ Algemene Beton Maatschappij B.V. Iedere betonmixer die aankwam op het werk werd gecontroleerd door Dekker BetonLab BV . Rond 18.30 zat het beton er al in en kon het afwerken beginnen. Wij kijken terug op een zeer geslaagde stortdag.
TEAMWORK MAKES THE DREAM WORK

